Truca’ns: 93 302 79 79
Search
Close this search box.
Notícies

Una alumna de Vedruna Vilafranca guanya el concurs Eureka Divulgadors

Una alumna de l’escola Vedruna Vilafranca del Penedès ha guanyat el concurs Eureka Divulgadors en la categoria de 3r  i 4t d’ESO. Es tracta de Clara Bosch Caro, que ha escrit un article sobre l’ús de la nanotecnologia per combatre la sequera. És la primera edició d’aquest concurs d’abast estatal que convoca la de la International Science Teach Foundation (ISTF) amb la finalitat de promoure la divulgació científica.

El lliurament del premi ha tingut lloc aquest dimecres a la tarda a la mateixa escola Vedruna de Vilafranca. Hi han participat, entre d’altres, Jaume Tormo i Mònica Martín, de Catalunya de Science Bits i Math Bits, i la directora de l’escola, Sandra Oliver.

“Em vaig presentar al concurs d’Eureka divulgadors per aprofundir en els temes que m’interessaven i per tenir més experiència sobre la redacció i la divulgació científica”, explica l’alumna guardonada, Clara Bosch. El professor de la matèria d’Intel·ligència artificial, que fan a 3r d’ESO, Ferran Garcia, apunta que està “doblement content”. Primer pel reconeixement a la feina que ha fet la seva alumna, però “també el premi encoratja els companys a participar-hi, fomenta la creativitat i veuen que el seu esforç es veu recompensat”.

Amb aquesta iniciativa, la ISTF vol inspirar els estudiants a convertir-se en divulgadors científics, perquè el coneixement científic sigui comprensible i rellevant per a tota mena de públic. Des de la Fundació defensen que la ciència no és només una disciplina teòrica que es treballa a l’aula, sinó que ha de compartir-se, debatre’s i integrar-se en la vida quotidiana. 

“L’entusiasme i la qualitat dels treballs que hem rebut confirmen que aquesta aproximació té un impacte profund en els joves, motivant-los no només a aprendre ciència, sinó també a comunicar-la, compartint els seus neguits i descobriments”, apunten des de la ISTF. I hi afegeixen que “experiències d’aquest tipus els ajuden a desenvolupar competències transversals, com l’autoconfiança i l’expressió pública, clau per al seu desenvolupament personal i professional”.

El jurat del premi està conformat per un equip multidisciplinari d’investigadors, professors de ciències i matemàtiques i professionals de la divulgació científica que formen part d’aquesta entitat sense ànim de lucre. El concurs Eureka, apunten, “ha resultat ser un espai perquè els estudiants mostressin la seva curiositat i interès per la ciència, complint amb el seu principal objectiu: fomentar una cultura de pensament crític, creativitat i divulgació científica”.

Liderada per l’investigador i divulgador científic català Héctor Ruiz, la ISTF treballa per la millora de l’ensenyament de matèries STEAM arreu del món.

Ves al contingut