Truca’ns: 93 302 79 79
Search
Close this search box.
Notícies

Com milloren els infants amb trastorns d’aprenentatge?

L’equip de psicopedagogia de les escoles Vedruna Catalunya ha participat en la presentació del 14è Informe Faros dedicat a ‘L’aprenentatge i els trastorns del neurodesenvolupament. Claus per evitar el fracàs escolar’. L’acte, celebrat el 2 d’octubre a l’Hospital de Sant Joan de Déu d’Esplugues de Llobregat, ha reunit alumnes, familiars, docents i professionals de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge Escolar (UTAE). Tots ells han reivindicat més col·laboració mútua i per part de les administracions, així com “la detecció precoç d’aquests trastorns per iniciar com més aviat millor la intervenció”.

Aquesta és una de les feines que les escoles Vedruna de Catalunya han impulsat els darrers anys amb les eines de cribratge. La professora i psicòloga Carmen Castelar ha defensat que “una bona comunicació entre especialistes, la confiança de la família i una escola implicada” millora la situació dels infants amb trastorns d’aprenentatge.

Per la seva banda, la mestra i logopeda Mar Herrero, del mateix equip de Vedruna, ha valorat la col·laboració que les escoles Vedruna mantenen amb especialistes com els de la UTAE. I ha recordat que “el repte és acompanyar i atendre la diversitat que tenim a les aules”.

En l’acte han participat, entre d’altres, les neuropsicòlogues Anna López i Roser Colomé, de la UTAE, i la consellera d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, Esther Niubó.

Ves al contingut