Truca’ns: 93 302 79 79
Search
Close this search box.
banner-jornada-exit-escolar-20240203
Notícies

Vedruna organitza una jornada sobre trastorns del neurodesenvolupament i èxit escolar amb Sant Joan de Déu

Amb el lema ‘Fem camí junts: escola, famílies, professionals i recerca’, més de tres-centes persones participaran a la Jornada sobre els trastorns del neurodesenvolupament i l’èxit escolar que organitza la Fundació Vedruna Catalunya Educació amb la col·laboració de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Tindrà lloc el proper dissabte 3 de febrer a l’Escola Vedruna Escorial de Vic i està adreçada de forma preferent a les famílies de les escoles Vedruna. En la primera fase d’inscripció a la convocatòria ja se n’han exhaurit les places disponibles.

Ja fa temps que ambdues institucions col·laboren “amb l’objectiu de detectar el més aviat possible trastorns del neurodesenvolupament” i que això permeti millorar l’aprenentatge de l’alumnat. Així ho recorda Ismael Peràlvarez, director general de Vedruna Vall Terrassa, membre de l’equip de psicopedagogs de les escoles Vedruna i coordinador de la jornada.

“Aquests trastorns afecten el rendiment acadèmic d’infants i joves; com més sapiguem les famílies, els professionals i els docents, més els podrem ajudar”, explica la neuropsicòloga de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona i cap de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge Escolar (UTAE), Anna López.

El programa de la jornada del dia 3 de febrer l’obrirà l’educador social i professor titular de Sociologia de l’Educació a la UVic-UCC Jordi Collet, que parlarà sobre ‘Benestar i aprenentatge en l’entorn escolar’. Tot seguit la neuropsicòloga de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona Roser Colomé farà una breu exposició per presentar ‘Paraules que fan por. Què són els trastorns d’aprenentatge? Són trastorns del neurodesenvolupament? Per què hi ha tanta varietat cromàtica?’.

En format de grup més reduït hi haurà quatre sessions especialitzades amb professionals de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Una estarà dedicada a la dislèxia amb la neuropsicòloga Elisabet Suades; una segona per tractar sobre les altes capacitats amb la neuropsicòloga Marta Massagué; una tercera sobre la discalcúlia, amb la psicòloga María Garau; i finalment la psicòloga clínica infantojuvenil Cristina García parlarà sobre l’alumnat amb Trastorns de l’espectre autista.

A última hora del matí, el catedràtic emèrit de Psiquiatria Miquel Casas i la psicòloga Rosa Bosch de la UAB, director i coordinadora respectivament del Programa SJD MIND Escoles, reflexionaran sobre ‘El paper de la recerca en l’àmbit escolar’. La psicòloga clínica, forense i familiar Montserrat Gómez, professional de la UTAE, parlarà sobre ‘El paper de la família’. I, finalment, educadors de les escoles Vedruna de Catalunya explicaran quina és la feina d’un Departament d’Orientació i Intervenció Psicopedagògic (DOIP) i com entenen ‘El paper de l’escola’ en aquest context. Com a xarxa d’escoles Vedruna, posen en valor l’Itinerari Psicopedagògic que comparteixen i que té com a objectiu principal “acompanyar el creixement personal dels alumnes adaptant-nos a les capacitats i possibilitats de cadascú”.

Ves al contingut