Formar part de la família Vedruna significa “compartir alguna angoixa i moltes alegries”. Així ho apunta en Miquel Graupera i Costa en aquesta entrevista. Nascut a Arenys de Munt el 1961, li agrada passar estones amb la família i els amics, llegir, passejar i gaudir de la natura. Va començar a treballar a l’escola Vedruna Immaculada de Barcelona fa 41 anys, en va ser director general durant 16 anys, i ara fa cinc anys que és el responsable de Qualitat i Compliment Normatiu de la Fundació Vedruna Catalunya Educació. Amb ell iniciem una col·lecció d’entrevistes per conèixer qui és qui a les escoles Vedruna.
Què significa per a tu formar part de la família Vedruna?
Significa jugar a casa, lluitar per un projecte en què crec, compartir alguna angoixa i moltes alegries, veure créixer allò en què creus i que junts ens esforcem per aconseguir.
Què hi has après?
Amb 41 anys… moltes coses! Una mica coneixes com som les persones, com evolucionem. He après a fer classe i gaudir-ne. He après a respectar totes les maneres de ser i lluitar pels alumnes. He après a ajudar les escoles. En contacte amb la gent s’aprèn molt i jo he après des de les coses importants en la gestió d’un centre fins a gaudir de l’amistat.
Quina és la teva feina com a responsable de Compliment Normatiu?
Ajudo les escoles a complir amb les normatives que els apliquen referides a protecció de dades, contractes, documentacions mínimes que cal tenir, tant del personal com dels alumnes. Des de la Fundació també faig seguiment de contractes dels proveïdors homologats i de temes de protecció de dades. I ajudo en la implantació de plans i directrius que són necessaris per llei, com per exemple el Pla d’Igualtat.
I en l’àmbit de Qualitat?
M’encarrego de mantenir i millorar el sistema de gestió de qualitat de la Fundació i de coordinar i animar el sistema de gestió de les escoles certificades amb ISO amb els coordinadors de qualitat dels centres. He treballat per ajudar a implantar la qualitat a escoles que han de certificar la ISO i també estem treballant per implantar formes de treball alineades amb la qualitat a les escoles més petites.
En Joan Emili aviat t’agafarà el relleu en la responsabilitat de Compliment Normatiu. Algun consell?
D’entrada són àmbits que fan por i semblen feixucs, però un cop implantats són de gran ajuda pel funcionament i la gestió dels centres. Des de fora, donen imatge de coherència en la manera de treballar de les escoles. Des de dins, posen estructura i donen seguretat en la gestió.