Les escoles Vedruna de Catalunya no compartim la sentència del Tribunal Suprem que imposa la impartició de la docència en castellà en un 25%. Considerem que la sentència adopta criteris polítics i no pedagògics, i que xoca amb el model d’immersió lingüística i d’escola catalana i en català que volem.
La xarxa d’escoles Vedruna de Catalunya sempre ha defensat el model d’immersió lingüística, a partir de principis educatius i no polítics. La immersió lingüística, amb el català com a llengua vehicular, és una metodologia que ha afavorit i afavoreix la cohesió social, la integració i la igualtat d’oportunitats. L’experiència de les 36 escoles que conformen la nostra xarxa educativa n’és una mostra.
L’ús de la llengua pròpia i l’arrelament al país són un eix fonamental de la nostra identitat i estan recollits en el Projecte Educatiu de l’Escola Vedruna:
«Des del seu origen i fundació a la ciutat de Vic, l’any 1826, l’Escola Vedruna de Catalunya està lligada i arrelada al país, cosa que es manifesta en l’ús de la llengua pròpia, en el marc d’un model d’escola catalana i en la impartició de continguts que s’endinsen en el coneixement de la cultura, la història i la tradició de Catalunya. Les escoles Vedruna treballem per estar inserides al nostre entorn més immediat, des del nostre barri, poble o ciutat.»
Al mateix temps, el Projecte Educatiu també recull la idea de plurilingüisme i garanteix el bon coneixement del castellà, l’anglès i altres llengües, amb l’objectiu que els alumnes siguin competents per viure en un món divers i global.
Així doncs, i com a membres de la plataforma SomEscola, ens sumem a la resta d’agents educatius, socials i culturals del país que defensen el model educatiu català. Un model «que contribueix a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure, i que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen».
Vedruna Catalunya Educació