Truca’ns: 93 302 79 79
20250311-Dialegs10
Notícies

Completat l’itinerari d’Identitat per a educadors Vedruna

Aquest curs s’ha ofert per primera vegada l’experiència de ‘Diàlegs 20’ per a educadors de les escoles Vedruna. Una trobada per a compartir l’experiència de ser educador Vedruna i llegir-ne la saviesa que aporta haver viscut vint anys de recorregut a la institució. Les sessions de formació van tenir lloc els dies 29 i 30 d’abril a la casa mare de la congregació, a Vic.

Els participants van constatar que “hi ha un desgast en el fer del món educatiu” i que calen espais per a aturar-se. És així com es planteja aquesta formació en identitat Vedruna. Com una aturada que permet replantejar la feina, carregar piles i reviure el sentit del que es fa. Alhora, disposar d’equips de treball com a xarxa d’escoles, es considera un enriquiment professional i humà, que permet créixer els educadors i, en definitiva, “acompanyar millor els alumnes”.

El format de “diàlegs” també permet la trobada concreta amb els membres de l’equip de gestió de la Fundació Vedruna Catalunya Educació. Els hi exposen dubtes, dificultats i propostes, en un context constructiu, de transparència i d’escolta activa. “La fundació són les persones que hi són i la feina que hi fan”, van apuntar els educadors.

Seguint la mateixa lògica, els dies 11 i 12 de març també es va celebrar la primera edició de ‘Diàlegs 10’, en què van participar una vintena d’educadors que comparteixen el bagatge educatiu que suposen els deu anys dins el projecte Vedruna. En aquest cas, se’ls considera “la generació baula”, perquè enllacen dues generacions d’educadors diferents.

Amb ‘Diàlegs 10’ i ‘Diàlegs 20’, la Fundació Vedruna Catalunya Educació ha completat així tot l’itinerari d’Identitat, previst per acompanyar claustres i PAS durant la seva vida laboral, per tal que facin seu el ser i fer Vedruna: