
Vedruna Àngels, Medalla d’Honor de Barcelona
“Pel seu compromís històric, social i educatiu al barri del
Notícies
“Pel seu compromís històric, social i educatiu al barri del
Aquest dimecres i dijous les alumnes de Batxillerat de Vedruna Palamós Berta Valls i Irune Herrera participen en una trobada sobre llengües minoritàries a Pamplona com a guanyadores del Concurs de Realitat Virtual ECCA, que impulsa la Xarxa per a la Promoció de la Diversitat Lingüística (NPLD). L’entitat les ha reconegut pel relat ‘El tren de les llengües’, dedicat a tres llengües minoritàries europees: el sòrab, el mòcheno i el frisó.
La professora de Vedruna Vall Terrassa Anna M. Rifà ha col·laborat aquest curs amb el portal de recursos Docents.cat, que impulsa Nati Berguedà. El mes de març, va oferir una xerrada en línia sobre com incorporar l’atenció plena a l’aula.
La germana Vedruna Imma Bonada i Gomà ha mort aquest dimarts 8 d’abril a l’edat de 54 anys. Mestra i formadora en carisma, coordinava el voluntariat internacional de la congregació, era membre del patronat de la Fundació que agrupa les escoles Vedruna de Catalunya i formava part de l’equip d’Identitat d’aquesta xarxa educativa. També va dirigir l’escola Cintra, un projecte intercongregacional creat per garantir l’escolarització de joves en situació d’exclusió al barri del Raval.
Combinem novetats editorials amb obres imprescindibles de fons, perquè les nostres biblioteques es nodreixin de llibres que perdurin i deixin empremta. Esperem que aquest butlletí sigui una eina útil per fer créixer les vostres biblioteques i per compartir lectures que ens nodreixin i ens facin gaudir del plaer de llegir, ara i sempre.
El silenci, la bondat, l’autocompassió, l’acceptació i la gratitud han estat presents aquest dissabte 15 de març en la primera trobada del Programa de cura i benestar pels docents i no docents de les escoles Vedruna.
Com promoure la lectura de textos complexos en temps de TikTok? La professora Maria Gajas explica en aquest reportatge a El País que cal “ajudar els joves a descobrir que la lectura ofereix una cosa que les xarxes no els poden donar: una experiència enriquidora, que requereix més implicació, però que aporta més satisfacció i desenvolupament personal.
Com un regal i una sort. Així descriuen l’experiència d’Arrels/Raíces